مقاله ها
 
 
 
مقالات

توجه : مقالات جديد به انتهاي ليست افزوده مي شود.

ردیف

نام نويسنده

عنوان مقاله

1

 دكتر محمدرضا سركارآراني

بازانديشي در اصلاحات برنامه درسي ملي ژاپن

2

دبیرخانه شورای هماهنگی

اصول راهنماي تهيه بسته آموزشي

3

آمنه احمدي

برنامه درسي ملي

4

آمنه احمدي

تحولات برنامه هاي درسي در ساير كشور ها

5

آمنه احمدي

تمركز و عدم تمركز در تدوين برنامه درسي ملي

6

آمنه احمدي

ضرورت مشاركت معلمان در تدوين برنامه درسي ملي(قسمت اول)

7

آمنه احمدي

ضرورت مشاركت معلمان در تدوين برنامه درسي ملي(قسمت دوم)

8

آمنه احمدي

معلم در مقام تصميم گيرنده

9

 زهره مجد آبادي

10

روزنامه كارگزاران

علم سکولار و علم دینی

در سالهای اخیر ، مساله اسلامی کردن دانشگاه ها و موضوع تحقق دانشگاه اسلامی در داخل کشور مطرح و ابهام های زیادی را موجب شده است.

علم سکولار و علم دینی

11

دكتر علي شريعتمداري

فلسفه برای کودکان

فلسفه به مجموع آراء و نظریات اندیشمندان درباره هستی یا جهان، شناخت و ارزش اطلاق می‌شود. در این معنا فلسفه، رشته‌ای از دانشهای بشر تلقی می‌گردد.

فلسفه برای کودکان
12

فلسفه برای کودکان از تفکر منطقی تا تجارب فلسفی

روی آورد رایج در فلسفه برای کودکان، افزایش مهارت تفکر انتقادی و اثربخش کودکان را وجههٔ‌ همت خود می‌داند.مقاله حاضر با به چالش گرفتن مفهوم فلسفه در این روی آورد از فلسفه برای کودکان، جهتگیری تلفیقی را برای آن پیشنهاد می‌کند

فلسفه برای کودکان از تفکر منطقی تا تجارب فلسفی
13
زهرا يادگاري

نقش معلم در فرآیند آموزش وپرورش

نخستین صفت یک معلم شایسته، مسلط بودن به رشته‌ای است که درس می‌دهد و دانش و آگاهی او رابطهء مستقیم با موفقیت او دارد.

نقش معلم در فرآیند آموزش و پرورش
14
تورج خامنه‌زاده

کلاس های مجازی

امروزه استفاده از رایانه، زندگی بشر را در تمامی وجوه دگرگون ساخته است. مطالعات انجام شده در ارتباط با برنامه های توسعه اغلب کشورها، نشاندهنده محوری بودن نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در این گونه برنامه هاست.

کلاس های مجازی
15
عبدالعظيم شكاري‌بادي

مشکلات اجرایی مدیریت مدرسه محوری

مدیریت مدرسه محور یا تصمیم گیری مشارکتی از ویژگی های بارز نظام های آموزشی در دهه اخیر به شمار می رود. این مهم، به ویژه در کشورهای پیشرفته جهان به دگرگونی های مهمی در روش های اداره و راهبری مراکز آموزشی و آموزشگاهی به وجود آورده است.

مشکلات اجرایی مدیریت مدرسه محوری
16
دكتر امير ميربهار

خلأ آموزش اجتماعی در توسعه آموزش از راه دور

با اتمام طرح‌های ۸۱ تکفا در آموزش و پرورش و با توجه به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص مراکز آموزش از راه دور بیان نکاتی چند در زمینه توسعه کاربری فناوری اطلاعات در این حوزه ضروری است.

خلأ آموزش اجتماعی در توسعه آموزش از راه دور
17
سيد علي مرجائي

مدیریت سیستمهای اطلاعاتی (MIS) چیست؟

مدیریت سیتمهای اطلاعاتی (MIS) درواقع کاربرد تکنولوژی اطلاعات است در پشتیبانی از فعالیتهای تجاری, چرا که تجارت روز به روز متحول می‌گردد و در این میان همواره افرادی با قدرت تحلیل بالا و زاویه دید و پیشینه تجاری مورد نیاز هستند تا فرایندهای تجاری را بارورتر کنند.

مدیریت سیستمهای اطلاعاتی (MIS) چیست؟
18

یادگیری‌ از راه‌ دور: ابزار نیرومندی برای متخصصان‌ پرتوانمند

پرتوانمندی(multiskilling)‌ اصطلاح‌ جدیدی‌ در زبان‌ انگلیسی‌ است‌ و بواقع‌ آنقدر جدید است‌ که‌ هنوز در تازه‌ترین‌ نگارش‌های‌ لغتنامه‌های‌ انگلیسی‌ آکسفورد و وبستر نیامده‌ است‌.

یادگیری‌ از راه‌ دور: ابزار نیرومندی برای متخصصان‌ پرتوانمند
19

بازگشت نخبگان راهگشاست؟!

یکی از مهمترین موضوعهایی که در گستره جامعه شناسی مطرح بوده و هست، جایگاه و حدود آزادی فرد درتعقیب خواستها، ایده ها، باورها و رفتارهایی است که در تقابل با ایده ها، باورها و رفتارهای جامعه قرار می گیردو دستاوردهایی که کیفیت این تقابل به دنبال دارد.

بازگشت نخبگان راهگشاست؟!
20

با آموزش الکترونیکی درست به هدف بزنید

آموزش الکترونیکی یک عبارت رایج برای تمامی فن‌آوری‌های آموزشی است که به نحوی با کامپیوتر و اینترنت یا شبکه‌های مختلف محلی و داخلی کامپیوتری مربوط می‌شود.در بدبینانه‌ترین حالت، تخمین‌های اقتصادی نشان می‌دهند که از صنعت آموزش الکترونیک در سراسر دنیا، _۲۸ میلیون دلار به صورت سالانه عاید دولت‌ها و بخش خصوصی می‌شود.

با آموزش الکترونیکی درست به هدف بزنید
21

آموزش مجازی فراگیر می شود

عصر جدید با هزاران نام مختلف هفت سال است که جلوی چشمان ما خودنمایی می کند. این هزار نام، نام انفورماتیک را هم به خودش اختصاص داده تا عصر انفورماتیک لقب بگیرد.

آموزش مجازی فراگیر می شود
22

روی خط آموزش تحول آموزش و پرورش در قرن بیست و یكم با تأكید بر یادگیری الكترونیكی

در نظام آموزش و پرورش پیشرو، متخصصان تعلیم و تربیت و روان شناسان تربیتی تأكید می كنند روش تدریس قدیمی، معلم محور، موضوع مدار و بیمارگونه (واگیردار) توسط روش های تدریس نوین، فعال، فراگیرمحور و موقعیت مدار؛ جبران، پیشگیری، درمان و حتی بازتوانی (كنترل مجدد) گردد...

 

23
 

انتخاب آموزش ، انتخاب جامعه

یكی‌ از رموز پیشرفت، تربیت‌ فرهنگی‌ و اجتماعی‌‌دانش‌آموزان‌ است‌. در این‌ رابطه‌ سؤال این‌ است‌ كه‌ مدارس‌ ما برای‌ تربیت‌ فرهنگی‌ ،اجتماعی و در نهایت برای تحقق هدف‌های توسعه گرایانه چگونه‌ عمل‌ می‌كنند .

انتخاب آموزش ، انتخاب جامعه
24
 

بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا روی میز كار شما

اگر دنبال محلی مناسب برای ادامه تحصیل می گردید، كارشناسان می گویند بهترین محل تحصیل، دانشگاهی است كه شما را به هدفتان می رساند، حتی اگر از آن ها دور باشید. سال هاست كه تحصیل در دانشگاه های آنلاین در بین بسیاری از مردم رواج یافته است.

بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا روی میز كار شما
25

مدارس غیردولتی، اهداف و روشها

راه اندازی مدارس غیردولتی نه تنها یک صرفه جویی در هزینه های دولت بلکه مهم تر از آن مشارکت مردم در گرفتن خدمات آموزشی و تربیتی بیشتر از مدارس امکان برگزاری دارند.

مدارس غیردولتی، اهداف و روشها
26

برای داشتن مدرسه موفق!!!

برای داشتن مدرسه موفق ، معلم و مدرسه نقش اساسی دارند . گلاسر به عنوان یک روانپزشک معتقد است اگر یک کودک صرف نظر از سابقه زندگیش ، بتواند در مدرسه موفق شود ، برای موفقیت در زندگی نیز شانس فوق العاده ای دارد و در صورتی که در یکی از مراحل آموزشی خود با شکست مواجه شود شانس او برای موفقیت در زندگی به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند .

برای داشتن مدرسه موفق!!!
27

مقدمه‌ای بر نظام آموزشی کشورهای جهان‌

امروزه کشورهای مختلف جهان از ساختارهای آموزشی متفاوتی برخوردار هستند که طبیعتا ساختارهای فوق در هر کشوری بنا بر سیاست‌ها، برنامه‌ها و اهداف موردنظر آن کشور متفاوت است.

 

مقدمه‌ای بر نظام آموزشی کشورهای جهان‌
28

وحدت اندیشه و انسجام معارف در آموزش و پرورش

خداوند بزرگ، عالم هستی را بر پایه قوانینی خلق كرده است و در این میان «ارتباط» محور همه قوانین است. تا آن جا كه تازگی های طبیعت مانند: زیبایی، طراوت و... وام دار این ارتباط هستند. به عنوان مثال: اگر می گوییم «بهار آمد» منظور این است كه ارتباط بین درخت خشكیده و زمین و آفتاب و... ایجاد شد.

وحدت اندیشه و انسجام معارف در آموزش و پرورش 
29

معلم و فناوری اطلاعات

پدیده نوی فناوری اطلاعات و تأثیری كه بر جنبه های گوناگون زندگی داشته به ظهور برخی تحولات بنیادی در روابط جوامع بشری منجر شده است. این پدیده با سرعتی چشمگیر خواسته های بشر را تحت تأثیر قرار داده و نیازهای جدیدی را به وجود آورده است.

معلم و فناوری اطلاعات 
30

آموزش و انگیزش

انگیزش، عامل بسیار مهمی در عملكرد انسان‌ها است. می‌گوییم مهم، زیرا انگیزش از آموزش نیز مهمتر است اما متاسفانه بیشتر آموزش دهندگان از جنبه‌های متعدد انگیزش بر یادگیری آگاهی كامل ندارند و موقعیت‌ها و شرایط آموزشی به ندرت ایجاد اشتیاق می‌كنند.

آموزش و انگیزش

31

مجتبي مقصودي

32

محمود امانی‌تهرانی

جلوه های حل مسئله در برنامه های درسی

33

 صغرى افکانه

بى‌مهرى آموزش و پرورش به مقوله هنر

34

عباس شکوري –  محمدرضا متولى‌باشى‌نايينى

پژوهش‌هاى دانش‌آموزي؛ يک گام در راه توسعه

35

http:www.sanad.ir

فرايند تدوين برنامه درسي

36

دكتر كوروش فتحي

امكان سنجي كاربرد فناوري نوين اطلاعات و ارتباطات در برنامه ريزي درسي آموزش عالي

37

دكتر زهرا گويا – صمد ايزدي

38

دكتر محمود مهرمحمدي

مديريت هم زمان مدارج تمركز زدايي در نظام برنامه ريزي درسي

39

دكتر بهرام محسن‌پور

ضرورت تدوين نظريه برنامه درسي براي آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران

40

دكتر رسول كردنوقابي –دكتر حسن پاشاشريفي

تهيه و تدوين برنامه درسي مهارتهاي زندگي براي دانش آموزان دوره تحصيلي متوسطه

41

دكتر نادر سلسبيلي

42

دكتر مليحه آشتياني – دكتر كورش فتحي‌واجارگاه – دكتر محمد يمني‌دوزي‌سرخابي

لحاظ كردن ارزش هاي شهروندي در برنامه درسي براي تدريس در دوره دبستان

43

دكتر جميله علم‌الهدي

مبناي نظري تلفيق برنامه درسي بر اساس حكمت متعاليه صدرالمتالهين

44

دكتر كورش فتحي‌واجارگاه –
سكينه واحدچوكده

شناسايي آسيب هاي تربيت شهروندي در برنامه درسي پنهان:
نظام آموزش متوسطه نظري ازديدگاه معلمان زن شهر تهران و ارائه راهكارهايي براي بهبود وضعيت آن

45

دكتر حسين قاسم‌پور

بررسي تطبيقي ديدگاهها، رويكردها و روشهاي برنامه درسي زبان آموزي و ارائه الگويي براي برنامه ريزي درسي آموزش زبان فارسي

46

محمد جوادي‌پور – دكتر مجيد علي‌عسكري – دكتر علي‌رضا كيامنش – دكتر محمد خبيري

طراحي و اعتبار بخشي الگوي مطلوب برنامه درسي تربيت بدني دوره ابتدايي ايران

47

دكتر محمدحسين عليخاني – دكتر محمود مهرمحمدي

بررسي پيامدهاي قصد نشده "برنامه درسي پنهان" ناشي از جو اجتماعي مدارس دوره متوسطه شهر اصفهان و ارائه راهكارهايي براي كاهش پيامدهاي منفي آن

48

دكتر محمود مهرمحمدي

نظريه هوش چندگانه و دلالت هاي آن براي برنامه درسي و آموزش

49

دكتر محمد نوريان

تحليل محتواي كتابهاي فارسي سال اول دبستان در ايران

50

مترجم اكرم طيبي

گزارش وضعيت جوانان امريكايي

متن انگليسي

چكيده ترجمه

51

دكتر محسن شكوهي‌يكتا – اكرم پرند

آموزش در منزل جايگزين آموزش در مدرسه

52

علي‌اصغر محمدي

درسها و عبرتها از اصلاحات آموزشي ژاپن

53

حسين الوندي

تغيير كتابهاي درسي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي)

54

حسين الوندي

عناصر برنامه درسي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي)

55

حسين الوندي

اصول حاكم بر برنامه درسي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي)

56

حسين الوندي

رويكردهاي برنامه درسي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي)

57

حسين الوندي

اهداف برنامه درسي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي)

58

حسين الوندي

محتواي برنامه و سازماندهي آن(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي)

59

حسين الوندي

روشهاي ياددهي - يادگيري و ارزش يابي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي)

60

حسين الوندي

اعتباربخشي برنامه درسي(برنامه ريزي درسي و فرآيند تهيه و توليد كتاب درسي)

61

شبنم رفوآ

جايي براي آموختن

62

دكتر فيروز صديقي –دكتر فريده پورگيو

نقش جنسيت در شخصيتهاي تكانشي - تاملي بر يادگيري زبان انگليسي

63

دكتر حسن شمس‌اسفند آباد –دكتر سوزان امامي‌پور

مطالعه سبك هاي يادگيري در دانش‌آموزان دوزبانه دوره راهنمايي و رابطه آن با پيشرفت تحصيلي و جنسيت

64

ايران ذراتي – دكتر سيدامين اميريزدي –دكتر پرويز آزادفلاح

رابطه هوش هيجاني و سبك‌هاي دلبستگي

65

معصومه صمدي

دانش فراشناختي و حل مساله رياضي در دانش آموزان: نقش جنسيت و عملكرد تحصيلي

66

منصوره اعظم‌زاده

67

دكتر غلامرضا رجبي – دكتر منيجه شهني‌ييلاق – دكتر حسين شكركن – دكتر جمال حقيقي

بررسي رابطه علي جنسيت، عملكرد قبلي رياضي، منابع خودكارآمدي ادراك‌شده رياضي، هدف‌گذاري باورهاي خودكارآمدي رياضي و سبك‌هاي اسنادي با عملكرد بعدي رياضي در دانش‌آموزان سال دوم دبيرستان‌هاي شهر اهواز

68

دكتر محمدرضا شعيري – محمدعلي ملاميرزايي – مريم پروري – فاطمه شه‌مرادي – اختر هاشمي

مطالعه اضطراب امتحان و پيشرفت تحصيلي با توجه به جنسيت و رشته تحصيلي در دانش‌آموزان دبيرستاني

69

ام‌البنين چابكي

آموزش و جنسيت در ايران

70

راضيه ظهره‌وند

تحقق آموزش و پرورش حساس به جنسيت در برنامه‌ريزي آموزشي دوره‌ي آموزش عمومي

71

دكتر هما زنجاني‌زاده

تحليل رابطه آموزش و پرورش و نابرابري‌هاي جنسيتي

72

فراست سبحاني

جذاب نمودن درس انشا براي دانش آموزان در پايه‌ي پنجم

73

سوسن جباري

تأثير آموزش فراشناختي خواندن با روش يادگيري مشاركتي بر ميزان درك مطلب كودكان ديرآموز

74

دكتر محسن خادمي –ناصر نوشادي

بررسي رابطه بين جهت‌گيري‌ هدف با خودتنظيمي يادگيري و پيشرفت تحصيلي در دانش‌آموزان دوره پيش‌دانشگاهي شهر شيراز

75

فرهاد خرمائي – دكتر محمد خير

بررسي مدل علّي ويژگي‌هاي شخصيتي، جهت‌گيري‌هاي انگيزشي و راهبردهاي شناختي يادگيري

76

عليرضا همايوني – دكتر پروين كديور – دكتر محمدحسين عبداللهي

رابطه بين سبك‌هاي يادگيري، سبك‌هاي شناختي و انتخاب رشته‌هاي تحصيلي در دانش‌آموزان پسر دبيرستاني

77

دكتر مهدي سبحاني‌نژاد – احمد عابدي

بررسي رابطه بين راهبردهاي يادگيري خودتنظيم و انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان دوره‌ي متوسطه شهر اصفهان با عملكرد تحصيلي آنان در درس رياضي

78

مريم يوسفي‌مشهور – دكتر علي‌اكبر سيف

تأثير راهبردهاي سازماندهي، علامت‌گذاري و حاشيه‌نويسي و خلاصه‌كردن بر يادگيري مطالب

79

دكتر عبدالعظيم كريمي

بررسي نتايج مطالعه بين‌المللي پيشرفت سواد خواندن پرلز  2001

80

دكتر محمد نريماني –سوران رجبي

بررسي شيوع و علل اختلالات يادگيري در دانش‌آموزان دوره ابتدايي استان اردبيل

81

علي‌محمد محمدي

بررسي فناوري ارتباطات و اطلاعات در آموزش و يادگيري زبان

82

خسرو خاوري

بررسي راهكارهاي افزايش مهارت خواندن

83

دكتر كمال خرازي

يادگيري در رويكرد شناختي

84

دكتر محمدباقر كجباف –دكتر حسين مولوي – عليرضا شيرازي‌تهراني

رابطه‌ي باورهاي انگيزشي و راهبردهاي يادگيري خودتنظيمي با عملكرد تحصيلي دانش‌آموزان دبيرستاني

85

محمد فتحي‌نيا

بررسي ميزان توجه به كاربردهاي آموزشي نظريه‌هاي يادگيري در فيلم‌هاي آموزشي رياضي مقطع ابتدايي

86

مريم محسن‌پور – دكتر الهه حجازي – دكتر عليرضا كيامنش

نقش خودكارآمدي، اهداف پيشرفت، راهبردهاي يادگيري و پايداري در پيشرفت تحصيلي در درس رياضي دانش‌آموزان سال سوم متوسطه (رشته رياضي) شهر تهران

87

محمدعلي خاكساربلداجي

رابطه سبك‌هاي يادگيري، خودكارآمدپنداري و رشته تحصيلي در دانش‌آموزان متوسطه نظري

88

دكتر عليرضا كيامنش

آموزش همه‌جانبه و مشاركتي در دوره‌ي ابتدايي - دستاوردها و چشم‌اندازها

89

احمد حج‌فروش – عبدالمجيد اورنگي

بررسي نتايج كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در دبيرستان‌هاي شهر تهران

90

عليرضا شواخي – دكتر عزت‌الله نادري – احمد عابدي

مقايسه تأثير سه رويكرد ياددهي-يادگيري بر عملكرد يادگيري دانش‌آموزان در درس زيست‌شناسي

91

احمد عابدي – دكتر حميدرضا عريضي – دكتر مهدي سبحاني‌نژاد

بررسي ميزان آشنايي معلمان دوره ابتدايي شهر اصفهان با نظريه‌هاي يادگيري و نحوه به‌كارگيري آن‌ها در فرايند تدريس

92

سعيده حميدي

اثر آموزش خودگرداني در يادگيري (راهبردهاي گزارش‌نويسي و تهيه نمودار) درس رياضي دانش‌آموزان دختر سال اول دبيرستان

93

دكتر احمدرضا موحدي – دكتر محمود شيخ – دكتر فضل‌الله باقرزاده

بررسي تأثير تمرين بر دو نوع محيط انگيزشي (زياد و كم) بر اجرا و يادگيري يك تكليف ادراكي - حركتي

94

دكتر بهروز عبدلي – دكتر حسن عشايري – دكتر فضل‌الله باقرزاده – دكتر احمد فرخي

مقايسه‌ي تأثير يادگيري پنهان و آشكار بر زمان واكنش زنجيره‌اي

95

دكتر ابوالفضل فراهاني

خودآموزي و مطالعه‌ي مستقل و نقش آن در يادداري دانش‌آموختگان تربيت‌بدني

96

دكتر غلامعلي منتظر

آموزش مهارت‌هاي فناوري اطلاعات و تأثير آن بر يادگيري مؤثر و فراگير

97

هاشم فردانش

به‌كارگيري روش‌هاي ياددهي-يادگيري براساس رويكردهاي معرفت‌شناسي

98

دكتر سيدمحمد اسعدي – دكتر نيره ذكايي – دكتر حسين كاوياني

رابطه پس‌زمينه اجتماعي-فرهنگي با شيوه تربيتي والدين، موفقيت تحصيلي و سبك يادگيري فرزندان

99

دكتر سيدداود حسيني‌نسب – يدالله ولي‌نژاد

بررسي رابطه سبك‌شناختي وابسته به زمينه و نابسته به زمينه و يادگيري خودنظم داده شده با عملكرد رياضي دانش‌آموزان سوم راهنمايي

100

دكتر حسين سپاسي

بررسي نظرات آموزگاران درباره مشكلات آموزشي و يادگيري رياضيات دانش‌آموزان پايه پنجم ابتدايي

101

دكتر عليرضا صادق‌زاده

آسيب‌شناسي مديريت نظام آموزشي كشور و تاثير آن بر وضعيت موجود نظام آموزشي

102

دكتر مهدي گلشني

مقصود از علم ديني

103

زهرا شكوهي

بررسي روش هاي نوين آموزشي

104

سيد خالد حسيني

استفاده از نقشه ي مفهومي در ارزش يابي درس دين و زندگي دوره ي متوسطه

105

ابراهيم نصيري

نقش الگوريتم در تدريس به روش مشكل گشايي

106

علي عزيزيان و حسين حسيني

شيمي هنر و هنر شيمي

107

دكتر افضل السادات حسيني - نورالدين محمودي

پويايي و خلاقيت در عصر جهاني

108

ترجمه ي: دكتر شهلا باقري

نظام آموزش رسمي و غير رسمي

109

طاهره اتقايي

الگوهاي رفتاري دانش آموزان

110

رونالد گويتز/ترجمه:حميد بخشنده

آيا هنر براي دين مفيد است؟

111

حسن شرفي

طراحي الگوي برنامه ي درسي هنر دوره ي ابتدايي

112

مهديه اسحاقي

طرح درس مبتني بر يادگيري مشاركتي

113

الهه علوي

نقشه هاي مفهومي و مدل ذهني

114

علي‌اصغر رحيم‌زاده‌پور بناب

فرآيندهاي جديد در ايجاد انگيزه يادگيري درس فيزيك

115

مجيد رعنايي‌پور

جايگاه و نقش تصوير در كتاب هاي درسي فيزيك

116

منصوره رحماندوست

خانه و مدرسه

117

دكتر علي ذوعلم

مدرسه زندگي: از شعار تا نظريه

118

محمود سعيدي‌رضواني –تقي بينقي

ارزشيابي الگوهاي نيازسنجي آموزشي و طراحي برنامه هاي درسي آموزش هاي علمي - كاربردي در جمهوري اسلامي ايران

119

دكتر نعمت‌الله موسي‌پور

مقايسه تطبيقي روند تحولات ارزشيابي آموزشي در غرب و ايران

120

دكتر غلامعلي احمدي

بررسي ميزان همخواني و هماهنگي بين سه برنامه درسي قصدشده، اجراشده و كسب‌شده در برنامه جديد آموزش علوم دوره ابتدايي

121

دكتر زهرا دانش‌پژوه

ارز‌ش‌يابي مهارت‌هاي حرفه‌‌اي معلمان علوم و رياضي در دوره راهنمايي و ارائه روش‌هاي ارتقاء كيفي آن

122

دكتر اكبر رضايي – دكتر علي‌اكبر سيف

تأثير ارزش‌يابي توصيفي بر ويژگي‌هاي شناختي، عاطفي و رواني- حركتي دانش‌آموزان

123

ايرج خوش‌خلق – محمدمهدي اسلاميه

تدوين و طراحي الگويي براي ارائه بازخوردهاي كيفي در ارزش‌يابي از پيشرفت تحصيلي

124

سكينه سبزواري

فراارزشيابي و معيارهاي آن

125

دكتر نعمت‌الله موسي‌پور

مباني نظري الگوهاي ارزش‌يابي آموزشي

126

زهرا دانش‌پژوه – دكتر ولي‌الله فرزاد

ارز‌ش‌يابي مهارت‌هاي حرفه‌اي معلمان دوره ابتدايي

127

منصور جعفري‌

مسئوليت اوليا در امور مدرسه‌

128

كتابخوان‌هاي كوچك تربيت كنيم

129

حسن شعباني – دكتر محمود مهرمحمدي

پرورش تفكر انتقادي با استفاده از شيوه آموزش مسأله‌محور

130

دكتر محمود مهرمحمدي

اقدام‌پژوهي – رويكردي مؤثر در حركت نظام‌هاي پژوهشي انساني – اجتماعي به سوي تعادل

131

دكتر محمود مهرمحمدي – لطفعلي عابدي

ماهيت تدريس و ابعاد زيباشناختي آن

132

دكتر مصطفي شيخ‌زاده – دكتر محمود مهرمحمدي

نرم‌افزار آموزش رياضي ابتدايي براساس رويكرد سازنده‌گرايي و سنجش ميزان اثربخشي آن

133

دكتر محمود مهرمحمدي

كندوكاو در ترجيحات روش‌شناختي پژوهشگران حوزه تعليم و تربيت در ايران

134

دكتر محمود مهرمحمدي

داستان تخيلي جنائي و پژوهش تربيتي: خواندن، نوشتن و تعاملات ميان‌متني

135

زهرا حيدري‌همت‌آبادي – دكتر نعمت‌الله موسي‌پور – دكتر عباس حري

نظام برنامه‌ريزي درسي متناسب با توسعه‌ي سواد اطلاعاتي

136

صفي الله ملكي

برنامه ريزي براي دوره نوجواني در آموزش و پرورش

137

محمد جواد محمدي

آموزش و پرورش در سرزمين آفتاب تابان

138

نکته های کاربردی برای آموزش اثر بخش

139

زهرا داوري

بحث آزاد در كلاس

140

سارا جمال‌آبادي

چشم خلاقيت را کور نکنيد

141

فهميده فرض‌اله‌پور

چگونه كودكان را به مطالعه تشويق كنيم

142

محمدحسن زمانی‌پور

نهادينه نمودن ارزشيابي مستمر

 143

 

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش

144

بهارک ‌طالب‌لو 

ضرورت توجه به نقش پژوهش در کلیه مقاطع تحصیلی 

145

عباس سليمی 

مسابقات قرآنی را در دانشگاه‌ها و مدارس رونق دهيم 

146

دكتر محمدعلي فياض‌بخش‌ 

مدرسه‌گريزي 

147

عبدالعظيم شكاري‌بادي

افت تحصيلي، اتلاف سرمايه‌ 

148

حسين الوندي

آشنايي با مباني طراحي، تأليف و ارزيابي كتاب درسي (1)

149

حسين الوندي

آشنايي با مباني طراحي، تأليف و ارزيابي كتاب درسي (2)

150

فرخ‌لقا رئيس‌دانا

معلم فراتر از مجري برنامه‌ي درسي

151

فرخ‌لقا رئيس‌دانا

مؤلفه‌هاي حمايتي اجراي مؤثر برنامه‌ي درسي

152

صغري راهي

جايگاه ادبيات در كتب درسي

153

رحيم آصفي‌املشي

فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

154

دكتر محمد حسني

دايره تنگ مشاركت در نظام رسمي تربيت 

155

افسر ايماني

افت تحصيلي؛ علل و عوامل

156

منیر هدایتی

جايگزيني نقش

157

سید عسکری بنی‌هاشمی

چگونه مانع از افت تحصیلی نهال در درس زیست شناسی شوم؟

158

مهدیه اسحاقی

طرح درس مبتنی بر یادگیری مشارکتی

159

حميد ميرزاآقايي

چگونه يك دانش آموز پژوهشگر داشته باشيم؟

160

‌منيره‌سادات علوي

رويكردي نوين به نظام آموزشي مدارس ابتدايي‌

161

پروانه نوري‌زاده

كلاس‌داري يا مديريت كلاس‌

162

علی امیرنژاد

کلاس‌داری یا مدیریت کلاس

163

مرتضي خلخالي

نگاهي به روش تهيه‌ي كتاب‌هاي درسي و كمك‌آموزشي 

164

اسفنديار معتمدي

نقش محمود بهزاد در تأليف كتاب‌هاي درسي 

165

فاطمه شاكري

جايگاه كمرنگ تعليمات ديني در مدارس

166

زهره بحيرايي

نقش روشهاي تدريس درپرورش خلاقيت كودكان

167

گيتي رستمي

افت تحصيلي‌

168

تندخواني؛ بهترين تكنيك يادگيري

169

يادگيري در دوران ابتدايي

170

کارگاه هاي IT مدارس، گامي مؤثر براي ارتقاي آموزش

171

عظيم محبي

فرايند ياددهي - يادگيري در مدارس با رويکرد پژوهش‌محوري

172

معصومه زارع

شكوفايي مهارت خواندن در ميان دانش‌آموزان ابتدايي(بخش اول)

173

تصوير مسلمانان در كتاب‌هاي درسي غرب

174

دكتر كچوئيان

مشکل هويت داريم اما بحران هويت نه

175
غلامرضا دهقاني
176
زهرا پورجوشقانى

گوش كردن دوسويه؛ پايه يادگيرى

177

محسن فرمهيني‌فراهاني

تربیت جنسی با تأکید بر نقش مدرسه

178

دلبستگي و يادگيري در دانش‌آموزان

179

علم و علم‌ورزی در آموزش و پرورش چیست؟

180

بهمن حوريزاد

ارزشيابي خلاقيت

181

معصومه زارع

شكوفايي مهارت خواندن در ميان دانش‌آموزان ابتدايي(بخش دوم)

182

لذت دانش‌آموز بودن در ژاپن

183

شهناز مزيدي

خلاقيت با تيزهوشي فرق دارد

184

ابراهيم علي‌آبادي

وقتي كودكان باهوش نمره‌هاي كم مي‌گيرند

185

معصومه پيرهادي‌تواندشتي

معجزه تشويق

186

فتح‌الله خسروياني

چگونه از آموخته‌هاي دانش‌آموزان ارزيابي كنم

187

صديقه دانشيار

نقش تعليم و تربيت در بهداشت رواني جامعه

188

مريم افشار

خلاق بودن را ياد دهيم

189

مجتبي جمالي

مدارس هوشمند چيست؟

190

فرحناز رنجوري

حكايت مشق شب

191

 ویژگی‌های رفتاری و روانی دانش‌آموزان در آموزش کلاسی

192

سعيده فلاح‌تفتي

مشكلات مدارس در پرورش خلاقيت دانش‌آموزان

193

نورمحمد شيرنژاد

روشي براي شيرين كردن درس‌ها

194

محمّد احساني

رابطه زبان قرآن و تعليم و تربيت

195

افسانه فكري‌

بررسي تعليم و تربيت از ديدگاه جان ديوئي  

196

جواد مقدم

بهره گيري از رايانه در آموزش زبان

197

صبا اژدري

اختلالات فراگير رشد 

198

فاطمه حسين‌زاده

گذر از آموزش دینی به‌سوی تربیت دینی

199

محمدهادي محمدي

چگونه براي كودكانمان كتاب برگزينيم

200

محمدعلي طالب

آزمايشگاه و ارتباط آن با يادگيري

201

ليدا كاكيا

 اهميت و جايگاه آموزش و پرورش از ديدگاه امام خميني (ره)

202

حميد دادور

لزوم ايجاد تحول در آموزش فيزيك

203

علي‌اکبر ادهم‌ماراللو

تقويت املا

204

مريم لباف‌زادي

تربيت ديني، انباشتن مغز يا روح؟

205

محمد شایگان

آموزش و پرورش و توسعه پایدار در ايران

206

محمد سهرابي

توسعه فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش

207

محمد كريمي‌لويه

هنر در دنياي كودكان

208

نرگس سادات‌حسيني

يادگيري مشاركتي

209

طاهره شكرچي

بي‌دقتي؛ مشكلي رايج در ميان دانش‌آموزان

210

ليلا محرابي

بررسي روانشناختي تنبيه بدني در رفتار اجتماعي دانش‌آموزان

211

 دكتر محمدرضا سركارآراني

در جستجوي مدارسي كه ياد مي‌گيرند

212

رضا نباتي

اصلاح الگوهاي آموزش در قرآن

213

طاهره شكرچي

مهارت‌هاي يادگيري براي موفقيت در تحصيل

214

دكتر حسين لطف‌آبادي

مفاهيم و اصول و يافته‌هاي اساسي دانش روانشناسي تربيتي
به‌عنوان يکي از پشتوانه‌هاي علمي طرح تدوين سند ملي آموزش‌وپرورش

215

فهيمه توكلي

مهارت‌هاي موفقيت در تحصيل

216

آموزش و پرورش در نيوزيلند

217

كنكاشي در رابطه تربيت و سياست از نگاه دكتر محمديان

218

محمدتقي ميكائيلي

جايگاه درس انشا در مدارس

219

ترجمه: مهسا انتظامي

روش‌هاي مؤثر در يادگيري

220

آموزش و پرورش در استراليا

221

آموزش و پرورش فنلاند (بخش اول)

222

آموزش و پرورش در بلغارستان (قسمت اول)

223

ترجمه: عليرضا رفيعي

سبك‌هاي يادگيري و تدريس در مهندسي تعليم و تربيت

224

نظام آموزشي جمهوري اسلامي ايران

225

نظام آموزشي استراليا

226

آموزش و پرورش در اسپانيا

227

مقايسه نظريه رشد شناختي پياژه و نظريه اجتماعي فرهنگي ويگوتسکي

228

توانمندسازي معلم از مهمترين راهبردهاي تحول در آموزش است

229

دكتر ابوالفضل بختياري

آموزش ابتدايي محور سرنوشت ساز توسعه ملي ژاپن درآمدي بر فرهنگ آموزش در مدارس ژاپن

230

رضا نباتي

جايگاه رسم‌الخط در آموزش روخوانی قرآن کريم

231

آموزش و پرورش در تركيه

232

معصومه اسدي

مشق شب، خوب يا بد؟

233

نگاهی به راهكارهای تربيت دينی و تأثيرات آن بر كودكان

234

جان گادیوسی

ترجمه:فرزانه احساني‌مؤيد

 

بازي‌هاي رايانه‌اي راهگشاري آموزش و پرورش نوين

235

ويژگي‌هاي معلم و استاد از نگاه آيت‌الله تهراني

236

رياضيات، تلخ مثل عسل

237

دكتر مهران فرج‌الهي - ميترا دانشور

آموزش از دور در چين

238

ميترا دانشور

يادگيري مشاركتي الكترونيكي

239
دكتر زهره عابدي كرجي بان، دكتر مريم نادري
240 شبکه بین آژانسی براي آموزش و پرورش در بحران
241
242
243 دکتر 
محمود اماني طهراني


دفعات بازديد: 48216
تعداد بازديدكنندگان: 40460