نام شهیدان در کتب درسی، مروج مقاومت در برابر ظلم است، نه ترویج خشونت
حجت الاسلام محیالدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در جمع خبرنگاران درباره انتقادات وارد بر کتابهای درسی و یا تغییرات آن و سود ناشی از این موضوع عنوان کرد: کتابهای درسی متناسب با نیاز روز برای دانشآموزان در نظر گرفته شود.

وی با بیان این مطلب که اخیرا انتقاداتی برکتابهای درسی و تغییراتی نظیر ورود درس شهید حججی وارد کرده و آن را تبلیغ خشونت و جنگ دانسته اند، وارد نیست، افزود: این مسائل مصداق مقاومت و پایداری است.
بزرگنمایی، حلال مشکلات مدارس نیست
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: قشر متفکر جامعه باید متوجه این موضوع باشد که مشکلاتی در مدارس وجود دارد، اما نباید این مشکلات با بزرگنمایی برخورد شود.
وی با اشاره به اظهارات آقای میدری معاون وزیر رفاه در مورد تغییر کتاب درسی اظهار کرد: از سالی که کتابهای درسی پایه اول تغییر کرده است (1390) دیگر به سراغ این کتاب نرفتیم و سیر تغییرات کتابهای درسی دیگر نیز در راستای سند تحول صورت می پذیرد که بر اساس آن هر سال تغییر دوپایه مورد توجه قرار گرفت که اکنون به پایه یازدهم رسیده است و بر اساس قانون هر 5 سال یکبار نیز قرار است مورد بازنگری قرار گیرد. لذا اینکه گفته شود کتابهای درسی هرسال تغییر می کند مقدمهی نادرستی است و ازمقدمه نادرست نمی توان نتیجه درستی گرفت.
دکتر محمدیان افزود: همچنین ما انتظار داشتیم ایشان روی وزراتخانه متبوع خود و ساماندهی مسائلی همچون افزایش پوشش تحصیلی کودکان کار تمرکز کنند.
محمدیان بیان کرد: نباید آموزش و پرورش را بدون مشکل بدانیم اما ذره بین گذاشتن روی مشکلات هم درست نیست بلکه باید مشفقانه کار را دنبال کنیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: افرادی که ادعا میکنند مرجعیت فکری دارند باید بهجای ذرهبین دست گرفتن برای بزرگنمایی مشکلات به اصلاح آن بپردازند و با اطلاعات کامل نسبت به مسئلهای آن را مطرح کنند و راهکار لازم را ارائه دهند.

وی با بیان این مطلب که اخیرا انتقاداتی برکتابهای درسی و تغییراتی نظیر ورود درس شهید حججی وارد کرده و آن را تبلیغ خشونت و جنگ دانسته اند، وارد نیست، افزود: این مسائل مصداق مقاومت و پایداری است.
بزرگنمایی، حلال مشکلات مدارس نیست
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: قشر متفکر جامعه باید متوجه این موضوع باشد که مشکلاتی در مدارس وجود دارد، اما نباید این مشکلات با بزرگنمایی برخورد شود.
وی با اشاره به اظهارات آقای میدری معاون وزیر رفاه در مورد تغییر کتاب درسی اظهار کرد: از سالی که کتابهای درسی پایه اول تغییر کرده است (1390) دیگر به سراغ این کتاب نرفتیم و سیر تغییرات کتابهای درسی دیگر نیز در راستای سند تحول صورت می پذیرد که بر اساس آن هر سال تغییر دوپایه مورد توجه قرار گرفت که اکنون به پایه یازدهم رسیده است و بر اساس قانون هر 5 سال یکبار نیز قرار است مورد بازنگری قرار گیرد. لذا اینکه گفته شود کتابهای درسی هرسال تغییر می کند مقدمهی نادرستی است و ازمقدمه نادرست نمی توان نتیجه درستی گرفت.
دکتر محمدیان افزود: همچنین ما انتظار داشتیم ایشان روی وزراتخانه متبوع خود و ساماندهی مسائلی همچون افزایش پوشش تحصیلی کودکان کار تمرکز کنند.
محمدیان بیان کرد: نباید آموزش و پرورش را بدون مشکل بدانیم اما ذره بین گذاشتن روی مشکلات هم درست نیست بلکه باید مشفقانه کار را دنبال کنیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: افرادی که ادعا میکنند مرجعیت فکری دارند باید بهجای ذرهبین دست گرفتن برای بزرگنمایی مشکلات به اصلاح آن بپردازند و با اطلاعات کامل نسبت به مسئلهای آن را مطرح کنند و راهکار لازم را ارائه دهند.